::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 240
نویسنده پیام
mahdi
آفلاین



ارسال‌ها: 18
عضویت: 25 /5 /1394
بررسی تخصصی و کامل ویندوز 10

10 windows آخرین نسخه سیستم‌عامل از خانواده ویندوز شرکت مایکروسافت و نسخه بعد از ویندوز 8.1 است. ویندوز 10 نخستین بار در 8 مهر ماه 1393 در یک رویداد رسانه‌ای پرده برداری شد. ارتقاء به این ویندوز برای دارندگان ویندوز 7 و ویندوز 8.1 (به غیر از نسخه‌های Enterprise) در سال اول رایگان است. در ادامه مایکروسافت تصمیم دارد تا با فروش اشتراک یک ساله ویندوز، سود خود را تأمین کند. این سیستم عامل در رایانه‌های شخصی، رایانه‌های همراه، تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی یکپارچه به‌کار می‌رود. نسخهٔ نهایی این سیستم عامل در جولای و از طریق ویندوز آپدیت در دسترس همگان قرار گرفته است. دانلود این نسخه از ویندوز برای کسانی که آن را رزرو کرده اند (دریافت از طریق ویندوز آپدیت)، به صورت مرحله به مرحله است. به این معنا که در روز 7 مرداد، تعدادی از رزرو کنندگان، پیغام دریافت آن را دریافت می کنند و مابقی افراد آن را در روز های آینده دریافت خواهند کرد. در ادامه به بررسی کامل ویندوز 10 میپردازیم پس با ما در ادامه همراه باشید.
(1) بازگشت دوباره منوی استارت به ویندوز10

همانطور که می دانید نبود منو استارت در ویندوز 8 و 8.1 بسیار کاربران را آزار می داد به همین دلیل هم مایکروسافت تصمیم به قراردادن منوی استارت در ویندوز جدید خود اما اینار خیلی زیبا تر و کاربردی تر گرفت.در ویندوز 10 منوی استارت شاهد تغییراتی از قبیل باز شدن منو به‌صورت سنتی باقابلیت پین کردن نرم‌افزارهایی مختلف حتی نرم‌افزارهایی که برای نسخه‌ی دسکتاپ طراحی نشده‌اند اشاره کرد.این منو شامل دو بخش است، بخش سمت راست ویژگی به جا مانده از ویندوز ۸ است که اخبار، ایمیل‌ها و سایر اطلاعات مورد نیاز شما را در قالب بلوک‌ها به نمایش می‌گذارد. گفتنی است می‌تواند بروز شدن این بخش را از بخش تنظیمات بنابر خواسته‌ی خود تنظیم کنید. این بخش خود نیز به دو قسمت Life at glance و Play and explore تقسیم شده است که با حرکت عمودی در طی این قسمت می‌توانید هر دو بخش را مشاهده کنید.

(2) کورتانا؛ اجرا کننده دستورات شما

ابزارهای مجازی و گویا ویژگی جدیدی نیستند چرا که قبلا نیز شاهد ابزارهایی مانند سیری و گوگل ناو بوده‌ایم اما خلا این دستیارهای مجازی در سیستم‌های عامل دسکتاپ مانند ویندوز حس می‌شد و مایکروسافت با معرفی کورتانا قصد پر کردن این خلا در ویندوز ۱۰ را دارد. در قسمت تنظیمات با فعال کردن کورتانا، این دستیار مجازی همواره گوش به فرمان بوده و با گفتن کلمه‌ی Hey Cortana می‌توانید آن را فعال کنید. حالا می‌توانید از او درباره‌ی تاریخ یا مواردی که در دستور کار امروز خود دارید سوال کنید و یا از وی بخواهید که در اینترنت به دنبال محتوای مورد نظر شما بگردد.

(3) microsoft edge - جایگزین زیبا و قدرتمند اینترنت اکسپلوررشاید مهم‌ترین تغییر ایجاد شده در ویندوز جدید، ورود مرورگر جدید مایکروسافت اج است. مرورگر اینترنت اکسپلورر با رابط کاربری خسته کننده و نواقص بسیاری که داشت، عملا برای کاربران ویندوز استفاده از آن را غیرممکن می‌کرد. هر چند مایکروسافت اج مرورگر کاملی نیست و در حال حاضر توانایی کافی رقابت با کروم گوگل و فایرفاکس موزیلا را ندارد، اما نشان از آینده‌ای امیدوارکننده دارد. محیط کاربری این مرورگر ساده و زیبا طراحی شده و کار با آن به غیر از برخی موارد بدون مشکل است. به علاوه این مرورگر همانند فایرفاکس از ویژگی Reading View نیز پشتیبانی می‌کند که خواندن مطالب بلند در اینترنت را راحت‌تر می‌کند.

دوشنبه 26 مرداد 1394 - 19:58
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها
پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

تمامی حقوق این انجمن متعلق به ZB download می باشد !